My Music...

Sirna Cintaku...

Rabu, 18 April 2012

P lahhh…


Ada seorang pak cik tua yang baru saja lulus lesen kereta. Jadi, mengikut undang-undang, stiker berhuruf " P " hendaklah dilekat pada kereta sekiranya seseorang baru dapat lesen. Pada suatu hari, pak cik tua itu hendak ke Bandar dan dalam perjalanan ada polis roadblock.

Polis : "P" mana pakcik?

Pak Cik : P Aloq Staq ( loghat Kedah ).

Polis : Pak cik nak bergurau pulak. "P" mana pak cik?

Pak Cik : Aku nak p Aloq Staq. ( Dah mula naik angin ).

Polis : Amboi, main-main pulak pakcik ( tersengih ). Pak Cik, "P" mana?

Pak Cik : Aku habaq Aloq Staq hangpa tak percaya. Apa hang ingat aku tak tau ka jalan ni nak pi aloq staq. Hangpa jadi polis pun hangpa jangan nak perleceh aku tau ( marah ).

Polis : Pi pi pi pi lah ... nyusah aje...

Pak Cik : kan mudah camtu...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan