My Music...

Sirna Cintaku...

Sabtu, 7 April 2012

Lembu dan ayam


Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!

Lembu : Kenapa kau kata macam tu, Yam?

Ayam : Tengoklah, Lem... Apa yang mereka buat kat aku!

Lembu : Hah! Buat apa pulak?

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku, macam mana aku nak dapat anak!

Lembu : Alllaaaaa! Kau punya masaalah kecil aja!

Ayam : Maksud kau?

Lembu : Kalau mahu fikirkan, nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada...

Ayam : Kenapa pulak, Lem? Tak kan sampai macam tu sekali…

Lembu : Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!

Ayam : ?? ( Dalam hati :- Tak boleh pakai punya lembu! )



Tiada ulasan:

Catat Ulasan