Sirna Cintaku...

Sabtu, 7 April 2012

Ceritaku


Pada suatu hari Ahmad dan rakan karibnya, Hassan pergi memancing kat sungai. Dalam bosan-bosan menunggu ikan, Ahmad berkata…

Ahmad: Aku ada satu cerita.
Hassan: Cerita ape?
Ahmad: Nanti kalau aku bercerita, kau kena ikut perkataan belakangnya, boleh?
Hassan: Yela...

Ahmad pun memulakan ceritanya...

Ahmad : Satu hari aku pergi memburu.
Hassan : Memburu. 

Ahmad : Aku masuk ke dalam hutan.
Hassan : Hutan. 

Ahmad : Tiba-tiba aku rasa nak terberak.
Hassan : Berak. 

Ahmad : Aku berlari ke semak.
Hassan : Semak. 

Ahmad : Aku pun berak.
Hassan : Berak. 

Ahmad : Esoknya aku pergi memburu lagi.
Hassan : Lagi. 

Ahmad : Aku pergi ke tempat yang aku berak dulu.
Hassan : Dulu. 

Ahmad : Aku lihat tahi aku sudah tak ada.
Hassan : Ada. 

Ahmad : Aku pun tertanya-tanya.
Hassan : Tanya. 

Ahmad : Siapa makan tahi aku?
Hassan : Aku...


Ahmad ketawa selepas Berjaya mengenakan Hassan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan