My Music...

Sirna Cintaku...

Jumaat, 2 Mac 2012

Kekasih curang dengan sahabat sendiri


Anda dan sahabat baik anda berkongsi teman lelaki? Dapatkah anda membayangkan bagaimana perasaan anda bila kekasih yang anda cintai berlaku curang dengan sahabat baik anda sendiri? Oh tidak!! Perkara seperti ini adalah yang paling menakutkan sekali. Namun yang paling menakutkan itulah yang sering terjadi. Siapakah yang harus di persalahkan? Kekasih ataupun sahabat anda? Sebelum menjawab persoalan itu, selidik dahulu bagaimana ia boleh berlaku. 

Terlalu banyak masa dihabiskan bersama 

Anda, sahabat dan si dia sering kali menghabiskan masa bersama. Pergi membeli-belah bertiga, pergi makan bertiga dan aktiviti beriadah pun pergi bertiga. Keakraban ini tidak salah, namun kerana selalu bersama membuatkan perhubungan antara sahabat anda dan kekasih anda semakin hari semakin rapat. Mula-mula hanya sayang seperti sahabat tetapi lama-kelamaan, sedikit demi sedikit ia boleh bertukar menjadi cinta.


Kekasih anda terlalu baik

Sesiapa pun pasti akan tertawan bila melihat ada orang terlalu baik dengan kita. Sikap si dia yang prihatin, romantis dan gentlemen terhadap kamu selama ini sedikit sebanyak telah membuatkan jiwa dan hati sahabat anda tersentuh dan mungkin terselit perasaan cemburu. Sering menjadi orang tengah setiap kali anda dan si dia bertengkar juga adalah penyebabnya. Mungkin sahabat andalah tempat si dia meluahkan rasa ketidakpuasan hatinya pada anda membuatkan mereka semakin dekat. Secara tidak langsung, ini akan membuatkan hubungan bertambah erat kerana sahabat anda dan si dia saling berinteraksi di antara satu sama lain tanpa kehadiran anda.

Punya banyak persamaan 

Secara kebetulan kerana sering bersama, sahabat anda dan si dia pasti punya banyak persamaan antaranya hobi, minat, makanan kesukaan dan macam-macam lagi yang sama. Persamaan ini membuatkan sahabat anda rasa si dia lebih dekat dengan dirinya berbanding dengan anda.


Cemburu 

Sebagai manusia biasa, memang tidak boleh lari daripada perasaan cemburu, iri hati dan dengki walaupun dengan sahabat sendiri. Perasaan inilah yang ada kalanya meracuni permikiran sahabat anda hingga sanggup menjadi perampas kekasih sahabat sendiri. Selama ini dia telah melihat kemesraan dan layanan yang baik si dia terhadap anda, memanglah terdetik perasaan cemburu di hatinya.

Fizikalnya yang menarik 

Siapa yang tidak suka bila melihat sesuatu yang menarik dan sempurna. Kemungkinan sahabat anda itu tertarik dengan rupa paras kekasih anda yang tampan. Kalau tidak pun mungkin kerana kekasih anda itu begitu sempurna dan baik pada pandangannya . Jadi sebagai manusia biasa, sudah semestinya dia tidak mampu menolak untuk jatuh cinta pada kekasih anda biarpun dia sedia maklum itu adalah kekasih sahabatnya sendiri.

Respons positif 

Lelaki juga apabila dengan perempuan yang sering memberikan respons yang positif tentu tidak akan menolak. Malah ada segelintir lelaki akan berasa bangga jika sahabat kekasihnya turut meminatinya. Kesempatan sebegitu jarang sekali di tolak oleh lelaki lebih-lebih lagi apabila sahabat anda yang mengodanya terlebih dahulu. Berwaspadalah dengan lelaki jenis ini.

Berwaspadalah dengan apa yang ada di persekitaran anda. Sahabat memang boleh untuk di percayai tetapi bukan harus di percayai dalam semua segi kerana dia juga manusia biasa. Tidak salah untuk anda mengelak dari awal dan menjaga batas pergaulan antara sahabat dan si dia untuk menghindari perkara yang tidak sepatutnya berlaku. 


Sahabat yang baik tidak akan menyakiti hati sahabatnya sendiri walau dengan apa cara sekali pun tetapi sahabat yang tidak baik sememangnya akan melakukan apa saja demi kepentingannya sendiri tanpa menghiraukan perasaan orang lain termasuk sahabatnya sendiri. 



Sirna Cintaku : Lelaki yang baik pula tidak akan mungkin tergoda dengan sahabat kekasihnya walau dengan cara apa sekali pun ia di goda. Lelaki yang baik sememangnya akan menghindari apabila mengetahui sahabat kekasihnya ingin mendekatinya. Tapi berapa ramaikah lelaki seperti ini? 1 dalam 1000 ? 



Rebecca - Maafkan Aku Mencintai Kekasihmu

Teman ada yang ingin kusampaikan…
Namun ini tak pantas tuk kau dengar…
Ku ada di tempat yang salah…
Karna dibutakan…
cinta… 

Yang kau lihat tak seperti…
Yang kau lihat…
Semua telah terjadi di luar kendaliku..
Jika bisa kuarahkan saja…
Cinta ini ke lain…
Cinta… 
 
Maafkan Aku mencintai kekasihmu…
kekasihmu…
Namun ku tak ingin menjadi…
Penyebab kehancuran…
Antara kau dan dia dan aku… 

Teman takkan kupaksa kau maafkan…
Diriku yang terlanjur bersalah…
Hanyalah maaf tulus dariku…
Takkan pernah kubuat…
lagi… 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan