Sirna Cintaku...

Isnin, 16 April 2012

Ayam Yang Macho

Ceritanya berkisar di sebuah ladang penternakan ayam yang terletak di Gunung Semanggul. Disana ada 25 Ayam betina dan seekor ayam jantan (kira ayam jantan macholah) yang umurnya sudah lanjut dimamah usia. Karena merasa ayam jantan yang sudah tua tadi sudah melewati masa suburnya, si pemilik ladang tersebut memutuskan untuk membeli seekor ayam jantan lagi yang masih muda, tampan, segak, macho dan yang sewaktu dengannya. Dengan secara tidak sengaja hal ini membuatkan si ayam jantan tua menjadi merasa tersaing. Lalu bibit2 cemburu dan hasat dengki menguasai dirinya, mulalah dia mengatur srategi. 


Si ayam jantan tua : Eh, kamu jangan serakah sangat kat sini. Ayam betinanya kan ada 25. Kamu boleh ambil yang 15, bakinya bagi aku. 

Si ayam jantan muda : Banyak hensem ko punya muka,tua tak sedarkan diri. Ko tu dah tua, dah tak larat dah…so semua untuk aku sahaja. 

Si ayam jantan tua : Eh...berlagak betul mamat seekor ni ( ayam jantan tua bercakap dalam hatinya ). Seper kata aku tua tak larat lagi, ko jangan pandang rendah pada aku, kang aku sekeh kang... O.klah, aku malas nak gaduh2 dengan budak hingusan cam ko ni ( ayam jantan tua menunjukkan eksennya ) so…apa kata kalau kita pertontonkan kemanchoan kita dengan mengadakan satu pertandingan. Siapa yang menang boleh ambil semua ayam betina yang ada kat sini. Yang kalah kirim salam jer la… 

Si ayam jantan muda : Aku.. aku boleh sahaja, pantang dicabar ni. Kita nak buat pertandingan apa ni…? (ayam jantan muda ketawa sekuat hatinya) 

Si ayam jalak tua : Senang jer pertandingan lumba lari. ( sambil tersenyum kambing )

Si ayam jantan muda : Ok…

Si ayam jantan tua : Lumbanya 400M. Tapi karena aku sudah tua, aku minta untuk lari dulu di depanmu 50 meter. 

Si ayam jantan muda : Boleh ( dengan penuh keyakinan ) 

Maka pertandingan pun dimulai. Ayam jantan tua lari dulu 50 meter baru ayam jantan muda lari menyusul dengan kecepatan kuasa extra yang mengagumkan. Baru kurang 1 meter menyusul, si ayam jantan muda ditembak langsung oleh pemilik peternakan. 

Kenapa????? 

Whyyy????? 



[jawapan ada di bawah] 

Kata Pemilik : Kurang ajar. Ini ayam jantan homoseks ni. Asal aku beli ayam jantan selalu dapat yang macam ni. Habis ayam jantan tua aku mau di kerjanya…


NILAI MORAL : Jgn berlagak ngan org tua ( depa banyak trick ye ) HORMATILAH ORANG YANG LEBIH TUA DARI KITA... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan