Sirna Cintaku...

Isnin, 2 Januari 2012

Kisah aku dan DIA


Bila mendengar lagu “Ombak Rindu” nyayian dari Hafiz feat Adira, aku terasa sebak dan teringgat lagi pada DIA. Kerinduan semakin menusuk2 dalam hati. Huhhh!!…apa gunanya rindu seandainya DIA tak pernah lagi merindu? Andai saja aku dapat melupakan DIA dengan sekelip mata, alangkah bahagianya. Tapi…tidak mudah untuk aku melupakan seseorang yang pernah aku sayang dengan begitu mudah. Harap satu saat nanti aku dapat juga melupakan DIA.

Kata orang cinta itu buta. Tapi bukan cinta yang buta, hati kita yang tidak dapat menilai baik dan buruknya sebuah percintaan. Masa masih sayang semuanya indah. Kata2 dan janji2 semanis madu. Tetapi setelah perasaan sayang itu hilang, barulah kita sedar kekecewaan itu sepahit hempedu. Kadang2 kita menyesali sebuah pertemuan, tapi tiada gunanya kerana pertemuan itu adalah takdir-Nya. Tanpa pertemuan kita tak kenal erti cinta, tanpa cinta kita tak tahu erti kecewa dan tanpa kecewa kita tak kan tahu menghargai seseorang. Hargailah seseorang yang menyayangi kita dari mengejar seseorang yang kita sayang kerana orang yang kita sayang belum tentu menyayangi kita seperti kita menyayangi dirinya. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan