Sirna Cintaku...

Isnin, 26 Disember 2011

Kisah aku dan DIA



“Dan aku cuba sedaya upaya…
Telah ku usaha dengan sepenuh jiwa…
Bagaimana hendak ku lupa…?
Bayangan wajahmu selalu di depan mata…
Harum baumu masih dapat ku hidu…
Bagaimana ingin aku membencimu…?
Jikalau setiap hari merindu…
Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia…
Aku pilih derita…” 

Lirik lagu ini menginggatkan aku dengan seseorang yang pernah hadir dalam hidup aku. Aku masih ingat dulu saat mula2 mengenalinya dan DIA suka mendengar lagu “ Derita Merindu ” nyayian Ahli fiqir. Tapi sekarang semuanya hanya tinggal kenangan. Kenangan yang amat menyakitkan apabila dikenang. Aku terasa sedih, kecewa, terluka dan macam2 perasaan mendengar lagu ini. Kata2 indah yang penuh dengan makna tersendiri. 

Meskipun kisah aku dan DIA hanya tinggal sejarah, tapi aku masih tak dapat melupakan DIA. Kenapa ? Dan mengapa? Entahlah….aku sendiri pun tak tau...

Kalau saja DIA ada membaca apa yang aku luahkan ini, aku harap DIA faham perasaan aku padanya. Dan aku harap satu saat DIA mengerti akan erti sebuah CINTA.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan